Consumer (Re)generation
Το έργο Consumers (Re)generation/(CoRe), χρηματοδοτείται από το European Innovation Council and SMEs Executive Agency (EISMEA) και υλοποιείται με συντονιστή τη Cittadinanzattiva μαζί με μια κοινοπραξία εταίρων από την Ελλάδα και την Ρουμανία που συμπεριλαμβάνει την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας-ΕΕΚΕ και την InfoCons.
Το έργο CoRe έχει σκοπό να συμβάλλει:
- στη βελτίωση της ενημέρωσης και της ευαισθητοποίησης των καταναλωτών σχετικά με τα δικαιώματα, τις ευθύνες και τις επιλογές τους στην αγορά·
- στην ενίσχυση των δεξιοτήτων και των γνώσεων των καταναλωτών στις αγορές εντός καταστήματος και στο διαδίκτυο.
Μέσω δραστηριοτήτων peer2peer, οι νέοι που συμμετέχουν γίνονται σημεία αναφοράς για τους συνομηλίκους τους στη διάδοση και προώθηση των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων των καταναλωτών. Επιπλέον, η ένταξη ενηλίκων (οικογενειών) στο εκπαιδευτικό εργαστήριο θα επιτρέψει στους νέους να γίνουν «πρεσβευτές καταναλωτών» στις δικές τους οικογένειες καταρχάς και στη συνέχεια στην κοινότητα στην οποία ανήκουν, μέσω εκδηλώσεων ανοιχτών στην κοινότητα γενικότερα.
Στόχοι των δραστηριοτήτων του CoRe
Πρώτον, στην απόκτηση καταναλωτικών γνώσεων και δεξιοτήτων, αρχικά από εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν σε μια ad hoc πορεία, μέσω μιας διαδικασίας ενημέρωσης και κατάρτισης, χρησιμοποιώντας ανοιχτή και συμπεριληπτική μεθοδολογία.
Δεύτερον, σε εκπαιδευτικές και εργαστηριακές διαδρομές για ανηλίκους με την άμεση συμμετοχή των οικογενειών τους σε ειδικά αφιερωμένα εργαστήρια και με επακόλουθο αντίκτυπο των συνολικών δραστηριοτήτων στην κοινότητα γενικότερα.
Οι δραστηριότητες του έργου επικεντρώνονται στην προτεραιότητα «Δικαιώματα και υποχρεώσεις των καταναλωτών»:
-κατανόηση των κανόνων και των κανονισμών με τους οποίους οι επιχειρήσεις και οι καταναλωτές οφείλουν να συμμορφώνονται
- κατανόηση του δικαιώματος των καταναλωτών στην ασφάλεια, την επιλογή, την ενημέρωση και την έννομη προστασία», με ιδιαίτερη έμφαση στην ομάδα-στόχο των ανηλίκων, οι οποίοι προσδιορίζονται ως οι πιο εκτεθειμένοι και ευάλωτοι.