1η Καμπάνια : «Ηλεκτρονικό Εμπόριο – Μύθοι και Αλήθειες»
Προς την κατεύθυνση της διασφάλισης των δικαιωμάτων του καταναλωτή σε όλα τα επίπεδα, η ΕΕΚΕ ασχολήθηκε με τον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς πληθώρα παραπόνων και καταγγελιών που ελάμβανε, αφορούσε ηλεκτρονικές αγορές.
Στρεφόμενοι επομένως οι καταναλωτές και ειδικά οι ηλικιακά νεότεροι, στις ηλεκτρονικές αγορές, έρχονται συχνά αντιμέτωποι με καταπάτηση των δικαιωμάτων τους, γεγονός στο οποίο συμβάλλει ιδιαιτέρως ο απρόσωπος χαρακτήρας αυτών των συναλλαγών. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή καμπάνια μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα κατά την περίοδο Μάιος – Ιούνιος 2017.
Η καμπάνια μέσω διαδικτύου και αναφορικά με τη προβολή της έρευνας για το ηλεκτρονικό εμπόριο που εντοπίστηκε σε μόλις μία ημέρα:
- Τηλεοπτική παρουσία σε 2 κανάλια: Σκάι tv και Star Channel
- 5 Ραδιοφωνικές συνεντεύξεις: Real fm, Βήμα fm, Αθήνα 9,84 fm, Skai 100,3 fm (2 ραδιοφωνικές συνεντεύξεις)
- Αναφορά & προβολή της έρευνας σε περισσότερες από 25 ιστοσελίδες Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.
- Και τέλος, εντυπωσιακή αύξηση επισκεψιμότητας στα profile της ΕΕΚΕ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δηλαδή, στατιστική απήχηση στο profile της ΕΕΚΕ την συγκεκριμένη εβδομάδα αύξηση 94,1 %
2η Καμπάνια: Κυριακή Κλειστά – Δεν Ψωνίζω- Δε δουλεύω»
Το δικαίωμα στην κυριακάτικη αργία είναι από ετών κατοχυρωμένο μέσα από εργατικούς αγώνες και η Κυριακή είναι εδραιωμένη στη συνείδηση του λαού μας μέσα από μακρά διαμορφωμένη παράδοση, ως μέρα ανάπαυσης και ενασχόλησης με την προσωπική, οικογενειακή και κοινωνική ζωή. Το δικαίωμα του κάθε εργαζόμενου και πολίτη στον ελεύθερο χρόνο και στην απόλαυσή αυτού ατομικά ή από κοινού με την οικογένειά του καθώς και στην υγεία και ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας, μέσω της ψυχικής ανανέωσης που του προσφέρει η κυριακάτικη ανάπαυλα, απορρέουν και προστατεύονται ευθέως μέσα από το ίδιο το Σύνταγμα της χώρας μας.
Η ΓΣΕΕ και η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, βλέποντας με ανησυχία τις παραπάνω εξελίξεις, διοργανώνει 30ήμερη Δράση, με τίτλο «Κυριακή Κλειστά! Δεν Ψωνίζω – Δε Δουλεύω!» με σκοπό να ενεργοποιήσει τους καταναλωτές και να τους προτρέψει να μην προβούν σε αγορές τις Κυριακές, λέγοντας ένα μεγάλο ΟΧΙ.
Η Δράση περιλαμβάνει ενημερωτική καμπάνια στις ιστοσελίδες και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κάλεσμα των επιχειρηματιών να μην ανοίξουν τα καταστήματά τους τις Κυριακές. Περιλαμβάνει επίσης προτροπή των καταναλωτών να μην προβαίνουν σε αγορές, καθώς και κάθε είδους κινητοποίηση, η οποία κρίνεται απαραίτητη για την επιβράβευση των καταστημάτων που σέβονται την κυριακάτικη αργία.
Τέλος, περιλαμβάνει κάλεσμα προς την Τοπική Αυτοδιοίκηση συνολικά, να συμμετέχει από το δικό της μετερίζι σε αυτή την προσπάθεια προάσπισης των συμφερόντων των εργαζομένων, αλλά και διατήρησης κλίματος υγιούς ανταγωνισμού στην αγορά.
- Η καμπάνια από επικοινωνιακής πλευράς, στέφθηκε με επιτυχία αφού δέχθηκε μεγάλη δημοσιότητα από ιστοσελίδες μέσων ενημέρωσης και συγκεκριμένα 59.
- Παρουσιάστηκαν δύο τηλεοπτικά αποσπάσματα από δελτία ειδήσεων
- Τα στατιστικά από τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης της ΕΕΚΕ φαίνεται ότι υπήρξε μεγάλη απήχηση στους χρήστες
- Σε έρευνα στο Facebook παρατηρήθηκε, επίσης, μεγάλη απήχηση του τίτλου της δράσης, με τους χρήστες να τον χρησιμοποιούν και να τον αναπαράγουν σε post στην προσωπική τους σελίδα.
- Ταυτόχρονα υπήρξε μεγάλη ανταπόκριση των δελτίων Τύπου σχετικά με την καμπάνια σε πολλές δημοσιογραφικές-ενημερωτικές σελίδες στο Facebook, με πολλές κοινοποιήσεις και θετικά σχόλια των χρηστών.
- Στο Twitter, υπήρξε αναπαραγωγή του δελτίου Τύπου με υιοθέτηση του τίτλου της καμπάνιας αλλά και των αντίστοιχων hashtags που δημιουργήθηκαν για αυτό τον σκοπό.
3η Καμπάνια: Ενημέρωση και καθοδήγηση προς τους καταναλωτές για την αντιμετώπιση των πλειστηριασμών
Η ΕΕΚΕ πραγματοποιεί από τον Σεπτέμβριο του 2017 καμπάνια ενημέρωσης σχετικά με τους τρόπους αντιμετώπισης των πλειστηριασμών, με αφορμή την έναρξη λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας για τη διενέργεια των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών. Γι’ αυτό το λόγο, καλεί όλους όσους έχουν πρόβλημα με την εξυπηρέτηση του δανείου τους να απευθύνονται στην ΕΕΚΕ, όπου, μια ομάδα από εξειδικευμένους νομικούς, οικονομολόγους και στελέχη της ΕΕΚΕ, παρέχουν τις καλύτερες δυνατές λύσεις ανά περίπτωση, ώστε οι καταναλωτές να χρησιμοποιήσουν κάθε νόμιμο μέσο για την υπεράσπιση της περιουσίας τους.
Η εν λόγω καμπάνια θα διαρκέσει τουλάχιστον έως το τέλος του έτους 2018 και σε τακτά χρονικά διαστήματα θα δημοσιεύονται χρήσιμες συμβουλές για όσους βρίσκονται προ των πυλών των πλειστηριασμών.
4η Καμπάνια: Ενημέρωση και Ευαισθητοποίηση των ΑμεΑ
- Πρόσθετες λειτουργίες στην ιστοσελίδα της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας για την προσβασιμότητα σε αυτή των ΑμεΑ. Οι λειτουργίες που υλοποιήθηκαν είναι με βάση το πρότυπο WCAG 2.0 (Web Content Accessibility Guidelines) σύμφωνα με το διεθνή φορέα W.A.I. και αφορούν την προσθήκη της μπάρας «Ευκλείδης» καθώς επίσης και την εγκατάσταση υπηρεσίας μετατροπής κειμένου σε ομιλία.
- Μετατροπή έκδοσης «Το Αλφαβητάρι του Καταναλωτή» σε μορφή Braille με τη δωρεάν διάθεση 6 τόμων στις βιβλιοθήκες: Δανειστική Βιβλιοθήκη Ομιλούντων Βιβλίων του Φάρου Τυφλών, στη Βιβλιοθήκη του Πανελληνίου Συνδέσμου Τυφλών και στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
- Μετατροπή έκδοσης «Το Αλφαβητάρι του Καταναλωτή» σε ηχογραφημένο βιβλίο ηλεκτρονικής μορφή (CD,DVD,USB).
- Τοποθέτηση ειδικής σήμανσης (Κώδικας Braille) στην είσοδο του κτιρίου και στην κεντρική πόρτα της ΕΕΚΕ.