Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών: Οδηγίες για το ηλεκτρονικό εμπόριο

Με στόχο την αποφυγή παραπλανητικών κινήσεων σε βάρος των καταναλωτών, η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ) έδωσε στη δημοσιότητα χρήσιμες οδηγίες.

Η αυξανόμενη χρήση του ηλεκτρονικού εμπορίου (e-Commerce) και των ηλεκτρονικών καταστημάτων (e-shops), εκτός από τις διευκολύνσεις (κέρδισμα χρόνου) άφησε  και ευρύ περιθώριο για την εφαρμογή αθέμιτων εμπορικών πρακτικών και καταχρηστικών όρων κατά τη σύναψη συμβάσεων.

Τί προσέχουμε όταν πραγματοποιούμε συναλλαγές on line

Όπως αναφέρει η ΕΕΚΕ: «Kατά την πραγματοποίηση συναλλαγών με ηλεκτρονικά καταστήματα (e-shops), θα πρέπει να είμαστε ιδιαιτέρως προσεκτικοί ως καταναλωτές, τόσο κατά την επιλογή του καταστήματος, όσο και κατά την παραγγελία των προϊόντων και την πληρωμή τους.

Δε θα πρέπει να ξεχνάμε, ότι όσες διευκολύνσεις μας παρέχουν, άλλοι τόσοι κίνδυνοι ελλοχεύουν κατά τις ηλεκτρονικές συναλλαγές.

Θα πρέπει να είμαστε σε διαρκή επαγρύπνηση και να μην εμπιστευόμαστε άκριτα όλα τα ηλεκτρονικά καταστήματα.

Τι θα πρέπει να προσέχουμε

Πριν την πραγματοποίηση της συναλλαγής:

Γενικά
-Πραγματοποιούμε έρευνα αγοράς

-Προτιμούμε ηλεκτρονικά καταστήματα που έχουμε χρησιμοποιήσει στο παρελθόν ή μας έχουν συστήσει

-Διαβάζουμε αξιολογήσεις άλλων χρηστών

Ειδικότερα
-Ελέγχουμε με προσοχή και βεβαιωνόμαστε ότι στην ιστοσελίδα του καταστήματος αναφέρονται :

-H ταυτότητα του προμηθευτή (συνήθως η επωνυμία της επιχείρησης), η γεωγραφική διεύθυνση και τα στοιχεία επικοινωνίας της επιχείρησης σε εμφανές σημείο
-Η ακριβής περιγραφή του προϊόντος ή της υπηρεσίας

-Η συνολική τιμή των αγαθών ή υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α, και κάθε άλλου τέλους

-Τα έξοδα αποστολής (ή οποιαδήποτε άλλη επιβάρυνση), αν απαιτούνται

-Η υπενθύμιση της ευθύνης του πωλητή για ελαττωματικά προϊόντα

-Oι τρόποι πληρωμής

-Η προθεσμία παράδοσης

-Η πολιτική προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα

Κατά την πραγματοποίηση της συναλλαγής και μετά την αγορά:

-Έχουμε υπόψη μας ότι η σελίδα πληρωμής του ηλεκτρονικού καταστήματος, θα πρέπει να κάνει χρήση συστήματος ασφαλείας. Δημοφιλέστερο είναι το Πρωτόκολλο SSL (Secure Sockets Layer), το οποίο αφορά την κρυπτογράφηση των προσωπικών δεδομένων. Το καταλαβαίνουμε εύκολα από το μικρό λουκέτο και την ένδειξη https:// πριν από την ηλεκτρονική διεύθυνση

-Εισάγουμε μόνο τα στοιχεία τα οποία είναι απαραίτητα για την πληρωμή
-Ελέγχουμε την τιμή  στο καλάθι αγοράς, πριν την έναρξη διαδικασίας πληρωμής, η οποία θα πρέπει να είναι η τελική

-Είμαστε πολύ προσεκτικοί κατά την καταχώριση των στοιχείων μας, ώστε να αποφεύγονται λάθη
-Δεν δίνουμε ΠΟΤΕ στοιχεία ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής (αριθμούς ή PIN καρτών) μέσω e-mail ή τηλεφωνικά

-Ελέγχουμε εάν λάβαμε αποδεικτικό παραγγελίας από το ηλεκτρονικό κατάστημα, κυρίως μέσω e-mail, το οποίο αποτελεί αποδεικτικό της συναλλαγής

-Βεβαιωνόμαστε κατά την παραλαβή του προϊόντος, ότι λάβαμε και το παραστατικό αγοράς (απόδειξη ή τιμολόγιο) με την επωνυμία του καταστήματος

-Για οποιοδήποτε πρόβλημα, παράπονο ή καταγγελία, που αφορά τις συναλλαγές σας, μπορείτε να απευθύνεστε στην Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος».

 Τel:  210-8817730
Web: www.eeke.gr
e-mail: info@eeke.gr