Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος, στο πλαίσιο του νόμιμου σκοπού της, έχει διαχειριστεί και επιλύσει επιτυχώς το τελευταίο χρονικό διάστημα, πλήθος καταναλωτικών καταγγελιών μελών της. Η διαχείριση των παραπόνων και των καταγγελιών των καταναλωτών, έχει ως αποτέλεσμα την επιστροφή, αντικατάσταση με καινούρια ή και την αποκατάσταση βλαβών των ελαττωματικών προϊόντων, επιστροφή χρημάτων σε περιπτώσεις καταχρηστικών χρεώσεων σε λογαριασμούς τηλεφωνίας, δικαίωση και επιστροφή χρημάτων σε περιπτώσεις καταχρηστικών πρακτικών των πιστωτικών ιδρυμάτων κλπ, και εν τέλει, έχει άμεσο οικονομικό όφελος για τους καταναλωτές.
Ορισμένα ενδεικτικά παραδείγματα είναι τα ακόλουθα:
Εταιρείες Τηλεπικοινωνιών:
- Καταναλωτής κατήγγειλε εταιρεία τηλεπικοινωνιών, αναφέροντας ότι ενώ ήθελε να διακόψει το συμβόλαιό του επειδή θα μετακόμιζε, η εν λόγω εταιρεία ανανέωσε το συμβόλαιο με δική της πρωτοβουλία, χωρίς να τον ενημερώσει, με αποτέλεσμα να χρεωθεί ένα υψηλό ποσό. H εν λόγω Εταιρεία επέστρεψε στον καταναλωτή το ποσό των 326,08 ευρώ.
- Καταναλωτής κατήγγειλε εταιρεία τηλεπικοινωνιών ότι του αφαίρεσε από τον τραπεζικό του λογαριασμό το χρηματικό ποσό των 426,54 ευρώ, χωρίς προηγουμένως να τον έχουν ενημερώσει και χωρίς να υπάρχει εξουσιοδότηση από τον ίδιο. Η Εταιρεία Τηλεπικοινωνιών επέστρεψε στον καταναλωτή το ποσό που του είχε αφαιρέσει.
- Καταναλωτής κατήγγειλε εταιρεία τηλεπικοινωνιών για την μη ικανοποίηση του αιτήματος που είχε απευθύνει στην εν λόγω Εταιρεία για τη μετατροπή δύο συνδέσεων που διατηρούσε σε καρτοκινητά. Επίσης κατήγγειλε λανθασμένη χρέωση στον τελευταίο λογαριασμό του. Η Εταιρεία Τηλεπικοινωνιών μετέτρεψε τις δύο συνδέσεις σε καρτοκινητά και έστειλε διορθωμένο λογαριασμό στον καταναλωτή.
- Καταναλωτής κατήγγειλε εταιρεία τηλεπικοινωνιών ότι τον χρέωσε 60 ευρώ ως εγγύηση για να συνάψει σύμβαση με την εν λόγω εταιρεία. Η Εταιρεία Τηλεπικοινωνιών επέστρεψε στον καταναλωτή το παραπάνω ποσό (εγγύηση).
Εστίαση
- Καταναλωτής κατήγγειλε παράτυπη χρέωση σε εστιατόριο. Συγκεκριμένα χρεώθηκε κάποιο προϊόν χωρίς να υπάρχει η αντίστοιχη τιμή στον τιμοκατάλογο. Επίσης στην απόδειξη δεν υπήρχε η ανάλυση των τιμών για κάθε προϊόν. Το εστιατόριο επέστρεψε το ποσό που παράτυπα είχε χρεώσει στον καταναλωτή.
Πιστωτικά Ιδρύματα
- Καταναλωτής κατήγγειλε πιστωτικό ίδρυμα ότι του επέβαλε χρέωση για διαχειριστικά έξοδα. Η χρέωση έγινε στον τραπεζικό λογαριασμό της εταιρείας, της οποίας διατελεί νόμιμος εκπρόσωπος. Το Πιστωτικό Ίδρυμα πίστωσε στο λογαριασμό του καταναλωτή το χρηματικό ποσό που του είχε χρεώσει.
Ακτοπλοϊκές Εταιρείες
- Καταναλωτής κατήγγειλε ακτοπλοϊκή εταιρεία για μεγάλη καθυστέρηση σε συγκεκριμένο δρομολόγιο. Η ακτοπλοϊκή εταιρεία αποζημίωσε τον καταναλωτή για την ταλαιπωρία που υπέστη.
Ελαττωματικά Προϊόντα
- Καταναλωτής είχε αγοράσει ελαττωματικό προϊόν (υποδήματα) αξίας 80 ευρώ από κατάστημα. Το αίτημά του ήταν ή άμεση αντικατάσταση των ελαττωματικών υποδημάτων με καινούργια ή η επιστροφή του χρηματικού ποσού της αξίας των υποδημάτων. Η εν λόγω Εταιρεία δέχτηκε είτε να γίνει αντικατάσταση των ελαττωματικών υποδημάτων με καινούργια, είτε να επιστρέψει το χρηματικό ποσό στον καταναλωτή εφόσον το επιθυμούσε.
Ασφαλιστικές Εταιρείες
- Καταναλωτής κατήγγειλε Ασφαλιστική Εταιρεία ότι μετά από τροχαίο ατύχημα που είχε με την μοτοσικλέτα του, καθυστερούσαν να τον αποζημιώσουν, με αποτέλεσμα να μην έχει κάποιο όχημα να μετακινηθεί. Η Ασφαλιστική Εταιρεία αποζημίωσε άμεσα τον καταναλωτή.
Καλούμε τους καταναλωτές που αντιμετωπίζουν οποιοδήποτε καταναλωτικό πρόβλημα να απευθύνονται στην Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας – Ιουλιανού 28, 10433 Αθήνα και στο τηλέφωνο 2108817730, e-mail: info@eeke.gr, www.eeke.gr, από Δευτέρα έως Παρασκευή 09.00-16.00.