Τα χρόνια προβλήματα που βασανίζουν κάθε καλοκαίρι τόσο τους Έλληνες όσο και τους ξένους τουρίστες που επιλέγουν ως θερινό προορισμό τους την Ελλάδα, είτε αυτά αφορούν σε εικόνες απίστευτης ταλαιπωρίας, δίνοντας τροφή σε τηλεοπτικά ρεπορτάζ, είτε άλλου τύπου ελλειμματικές υποδομές και κυρίως φαινόμενα εκμετάλλευσης επισημαίνει η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών προχωρώντας σε μια πλήρη καμπάνια για την υποστήριξη και την προστασία τους.
Ήδη, η ΕΕΚΕ έχει δεχθεί δεκάδες καταγγελίες σε ότι αφορά τις τουριστικές υπηρεσίες. Το ποσοστό είναι πολύ μεγαλύτερο από εκείνες τις καταγγελίες για τρόφιμα, ασφάλιστρα και υγεία. Μάλιστα, το 22,2 % αφορά σε ακύρωση κράτησης και το 18,8% σε καθυστέρηση αναχώρησης.
Όσον αφορά στην εφαρμογή, Traveler Rights GR η ΕΕΚΕ προσφέρει στα χέρια των καταναλωτών ένα σημαντικό εφόδιο που τους δίνει τη δυνατότητα να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους και να μπορούν να προφυλαχθούν από κάθε μορφή αισχροκέρδειας αλλά και ταλαιπωρίας και να χαρούν τις ελληνικές ομορφιές χωρίς να πέσουν «θύματα».
Συγκεκριμένα, η ΕΕΚΕ παρουσίασε και θέτει σε λειτουργία για πρώτη φορά μια δωρεάν καινοτόμα εφαρμογή κινητών τηλεφώνων την «Traveler Rights GR», για Android & IOS, με την οποία οι ταξιδιώτες θα είναι σε θέση αναλυτικά να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους και ταυτόχρονα θα μπορούν ανά πάσα στιγμή μέσα από έναν πλήρη κατάλογο στοιχείων επικοινωνίας να έρθουν σε επαφή με τις απαραίτητες τουριστικές υπηρεσίες όποτε παραστεί ανάγκη.
Μία από τις βασικές λειτουργίες της εφαρμογής είναι η αποστολή Μηνύματος Έκτακτης Ανάγκης, με την αναγνώριση της τοποθεσίας του χρήστη (GPS Tracking)
Η διαδικτυακή εφαρμογή για tablet και για Desktop, θα αποτελέσει τον καλύτερο οδηγό και σύμμαχο στα χέρια κάθε ταξιδιώτη-καταναλωτή, ώστε να μπορεί να αντιμετωπίσει τα όποια προβλήματα συναντήσει κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του, δίνοντάς του κάθε φορά την λύση και την απάντηση που αναζητά με κατανοητό τρόπο.
Ήδη, η ΕΕΚΕ έχει φροντίσει για τη διανομή και δωρεάν σχετικού έντυπου.
Πρόκειται συγκεκριμένα για έναν «Οδηγό Ταξιδιωτών», όπως τον ονομάζει, ο οποίος θα αποσταλεί ταυτόχρονα και στα σημαντικότερα τουριστικά σημεία.
Αναλυτικά το mobile app «Traveler Rights GR», αποτελεί τον ιδανικό «συνταξιδιώτη» που θα πρέπει να έχουν στις αποσκευές τους τόσο οι Έλληνες ταξιδιώτες όσο και οι ξένοι τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα μας, παρέχοντας τη δυνατότητα σε όλους να γνωρίζουν το νομικό πλαίσιο που διέπει τις συναλλαγές που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, όπως μετακινήσεις, διαμονή, διατροφή, αγορές, και άλλα.
Ειδικότερα, μέσα στην εφαρμογή υπάρχουν πληροφορίες για οτιδήποτε αφορά τον καταναλωτή και έναν ταξιδιώτη όπως:
– Αεροπορικά ταξίδια (άρνηση επιβίβασης, καθυστέρηση πτήσης, ματαίωση πτήσης, αποσκευές, άτομα με αναπηρία).
– Ακτοπλοικά Ταξίδια (άρνηση επιβίβασης, ακύρωση εισιτηρίου, καθυστέρηση απόπλου, ακύρωση ταξιδιού, απαγόρευση απόπλου, αποσκευές,άτομα με αναπηρία).
– Αγορές (ενδείξεις επί των προιόντων, ελαττωματικά προιόντα, εγγυήσεις, ωράριο καταστημάτων, απαλλαγή από ΦΠΑ).
– Βραχυχρόνια Μίσθωση Ακινήτου (πώς λειτουργεί, πολιτική ακύρωσης κράτησης).
– Διαμονή σε ξενοδοχεία (υποχρεώσεις ξενοδόχου, προκαταβολή,ακύρωση κράτησης, ευθύνη για κλοπή,κατοικίδια ζώα).
– Μετακίνηση με ταξί (υποχρεώσεις οδηγού, υποχρεώσεις ιδιοκτήτη, τιμολόγιο).
– Μίσθωση αυτοκινήτου (απαραίτητα έγγραφα, σύμβαση μίσθωσης, ασφαλιστική κάλυψη και εξαιρέσεις).
– Ταξίδια με λεωφορείο (ακύρωση εισιτηρίου, καθυστέρηση/ματαίωση δρομολογίου, ατύχημα, αποσκευές, ΑΜΕΑ, κατοικίδια).
– Ταξίδια με τρένο (ακύρωση εισιτηρίου, καθυστέρηση/ματαίωση δρομολογίου, ατύχημα, αποσκευές, ΑΜΕΑ, κατοικίδια).
– Χώροι εστίασης (τιμοκατάλογος, χρέωση κουβέρ, ελάχιστη κατανάλωση,δελτίο παραπόνων, κάπνισμα, περιορισμοί στην είσοδο, ανώτατες τιμές κυλικείων, είδη υποχρεωτικής διάθεσης κυλικείων).
– Χώροι στάθμευσης (στάθμευση με παράδοση κλειδιών, στάθμευση χωρίς παράδοση κλειδιών, στάθμευση χωρίς αντάλλαγμα).
Επίσης, παρέχονται πληροφορίες για την Ευρωπαική Κάρτα Ασφάλισης Ασθενείας, το συνάλλαγμα, τα ταξιδιωτικά έγγραφα, τα τέλη περιαγωγής και τις υπηρεσίες ξενάγησης. Σε περίπτωση που κάποιος καταναλωτής ή ταξιδιώτης δεν καταφέρει να βρει λύση στο πρόβλημα που μπορεί να αντιμετωπίσει, μπορεί για κάθε περίπτωση ξεχωριστά με τη συμπλήρωση μια ειδικής φόρμας να απευθυνθεί στην Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών και να καταγγείλει το γεγονός.
Τέλος, μέσα στην εφαρμογή μπορεί όποιος θέλει να βρει χρήσιμα τηλέφωνα από αεροδρόμια, κτελ, λιμεναρχεία, τουριστική αστυνομία κ.α. Στην παρουσίαση βρέθηκαν εκπρόσωποι του Διοικητικού Συμβουλίου της ΓΣΕΕ και μοιράστηκε και Έντυπος Οδηγός.