Στην έδρα κάθε Περιφερειακής Ενότητας, συστήνεται από τον οικείο Αντιπεριφερειάρχη, επιτροπή φιλικού διακανονισμού, για την εξώδικη επίλυση των διαφορών ανάμεσα σε προμηθευτές και σε καταναλωτές ή ενώσεις καταναλωτών.
Οι επιτροπές είναι τριμελείς και αποτελούνται από:
- έναν δικηγόρο, μέλος του οικείου δικηγορικού συλλόγου, που προτείνεται, με τον αναπληρωτή του, από το διοικητικό συμβούλιο του δικηγορικού συλλόγου, ως πρόεδρο,
- έναν εκπρόσωπο του τοπικού εμπορικού και βιομηχανικού επιμελητηρίου, που προτείνεται, με τον αναπληρωτή του, από το διοικητικό συμβούλιο του επιμελητηρίου,
- έναν εκπρόσωπο των τοπικών ενώσεων καταναλωτών, που ορίζεται, με τον αναπληρωτή του, από τα διοικητικά συμβούλια των ενώσεων. Όπου τέτοιες ενώσεις δεν υπάρχουν, στην επιτροπή συμμετέχει εκπρόσωπος ένωσης καταναλωτών δευτέρου βαθμού, διαφορετικά, του τοπικού εργατικού κέντρου, που προτείνεται, με τον αναπληρωτή του, από τη διοίκηση.
Η θητεία των μελών των επιτροπών, είναι διετής και μπορεί να ανανεώνεται μία ή περισσότερες φορές. Στα μέλη των επιτροπών φιλικού διακανονισμού δεν καταβάλλεται αποζημίωση. Οι υποθέσεις εισάγονται στην επιτροπή, ύστερα από αίτηση του καταναλωτή ή της τοπικής ένωσης καταναλωτών καθώς και ύστερα από παραπομπή από το Συνήγορο του Καταναλωτή. Οι υποθέσεις συζητούνται κατά τη σειρά που ορίζει ο πρόεδρος μέσα σε 15 το πολύ ημέρες από την υποβολή της αίτησης ή παραπομπής. Η επιτροπή κρίνει κατά το ισχύον δίκαιο, λαμβάνονται όμως υπόψη και τα συναλλακτικά ήθη. Μπορεί να ζητά πληροφορίες από δημόσιες υπηρεσίες, δημόσιους οργανισμούς, επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, επιμελητήρια και επαγγελματικούς συλλόγους. Οι αποφάσεις της επιτροπής, λαμβάνονται κατά πλειοψηφία και τα πορίσματα της κοινοποιούνται με έγγραφο στους ενδιαφερομένους μέσα σε 15 το πολύ ημέρες από τη συζήτηση.