Η νέα εφαρμογή με τίτλο Traveler Rights GR δημιουργήθηκε από την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΑ) και θα ενημερώνει τους Έλληνες και ξένους ταξιδιώτες σχετικά με τα δικαιώματά τους.
Πρόκειται για μια καινοτομία που δεν υπάρχει στην Ευρώπη και θα είναι προσβάσιμη σε όλους ακόμα και σε ΑΜΕΑ. . Παρουσιάστηκε στο Αμφιθέατρο της ΓΣΕΕ και όπως δήλωσε η πρόεδρος της ΕΕΚΑ Ιωάννα Καρανδινάκη «είναι μια προσπάθεια που γίνεται με στόχο έναν ενημερωμένο καταναλωτή ώστε να μπορεί να αντισταθεί σε διάφορα φαινόμενα που τον πλήττουν».
Στη νέα εφαρμογή υπάρχουν διατάξεις από 33 νόμους, ενώ η εξειδίκευση της έγινε μέσα από την κατηγοριοποίηση των διάφορων καταγγελιών που δέχεται η ΕΕΚΑ κατά καιρούς.
Στην εφαρμογή ο καταναλωτής μπορεί να συγκεντρώσει πληροφορίες για:
– Αεροπορικά ταξίδια (άρνηση επιβίβασης, καθυστέρηση πτήσης, ματαίωση πτήσης, αποσκευές, άτομα με αναπηρία).
– Ακτοπλοικά Ταξίδια (άρνηση επιβίβασης, ακύρωση εισιτηρίου, καθυστέρηση απόπλου, ακύρωση ταξιδιού, απαγόρευση απόπλου, αποσκευές,άτομα με αναπηρία).
– Αγορές (ενδείξεις επί των προιόντων, ελαττωματικά προιόντα, εγγυήσεις, ωράριο καταστημάτων, απαλλαγή από ΦΠΑ).
– Βραχυχρόνια Μίσθωση Ακινήτου (πώς λειτουργεί, πολιτική ακύρωσης κράτησης).
– Διαμονή σε ξενοδοχεία (υποχρεώσεις ξενοδόχου, προκαταβολή,ακύρωση κράτησης, ευθύνη για κλοπή,κατοικίδια ζώα).
– Μετακίνηση με ταξί (υποχρεώσεις οδηγού, υποχρεώσεις ιδιοκτήτη, τιμολόγιο).
– Μίσθωση αυτοκινήτου (απαραίτητα έγγραφα, σύμβαση μίσθωσης, ασφαλιστική κάλυψη και εξαιρέσεις).
– Ταξίδια με λεωφορείο (ακύρωση εισιτηρίου, καθυστέρηση/ματαίωση δρομολογίου, ατύχημα, αποσκευές, ΑΜΕΑ, κατοικίδια).
– Ταξίδια με τρένο (ακύρωση εισιτηρίου, καθυστέρηση/ματαίωση δρομολογίου, ατύχημα, αποσκευές, ΑΜΕΑ, κατοικίδια).
– Χώροι εστίασης (τιμοκατάλογος, χρέωση κουβέρ, ελάχιστη κατανάλωση, δελτίο παραπόνων, κάπνισμα, περιορισμοί στην είσοδο, ανώτατες τιμές κυλικείων, είδη υποχρεωτικής διάθεσης κυλικείων).
– Χώροι στάθμευσης (στάθμευση με παράδοση κλειδιών, στάθμευση χωρίς παράδοση κλειδιών, στάθμευση χωρίς αντάλλαγμα).
Επίσης, παρέχονται πληροφορίες για την Ευρωπαϊκή Κάρτα Ασφάλισης Ασθενείας, το συνάλλαγμα, τα ταξιδιωτικά έγγραφα, τα τέλη περιαγωγής και τις υπηρεσίες ξενάγησης. Σε περίπτωση που κάποιος καταναλωτής ή ταξιδιώτης δεν καταφέρει να βρει λύση στο πρόβλημα που μπορεί να αντιμετωπίσει, μπορεί για κάθε περίπτωση ξεχωριστά με τη συμπλήρωση μια ειδικής φόρμας να απευθυνθεί στην Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών και να καταγγείλει το γεγονός.
Επίσης στη διάθεση του χρήστη είναι τηλέφωνα από αεροδρόμια, κτελ, λιμεναρχεία, τουριστική αστυνομία κ.α.