Καταναλωτικό κίνημα “από τα πάνω” επιδιώκει να δημιουργήσει η ΓΣΕΕ, που χθες ανακοίνωσε τη δημιουργία καταναλωτικής οργάνωσης με στόχο τη συμμετοχή των 600.000 εργαζόμενων, που είναι μέλη των Ομοσπονδιών και των Εργατικών Κέντρων.
Όπως τονίστηκε σε συνέντευξη τύπου, στους άμεσους στόχους της Συνομοσπονδίας είναι η δημιουργία ενός site όπου θα αναγράφονται καθημερινά οι τιμές των προϊόντων, η επιβράβευση με “πράσινη κάρτα” όσων επιχειρήσεων προσφέρουν καλή ποιότητα πρϊόντων σε καλές τιμές και παράλληλα τηρούν την εργατική νομοθεσία (και κόκκινη σε όσες κερδοσκοπούν ή τα προϊόντα τους προέρχονται από παιδική εργασία) και η άσκηση πίεσης στις τράπεζες, προκειμένου να προσφέρουν χαμηλότερα επιτόκια στους εργαζομένους.
Ιδιαίτερα επιφυλακτική η Αυτόνομη Παρέμβαση, σημειώνει ότι η ΓΣΕΕ δεν μπορεί η ίδια να μετατραπεί σε καταναλωτική οργάνωση, προσθέτοντας ωστόσο ότι θα αξιολογήσει την προσπάθεια, η οποία ωστόσο εν τη γενέσει της κινδυνεύει να μετατραπεί σε μια ακόμα διαδικασία γραφειοκρατικού και παραταξιακού μορφώματος.
“Εμείς θέλουμε το καταναλωτικό κίνημα να παρεμβαίνει με μαζική δράση και ακτιβισμούς με ενεργοποίηση του ίδιου του κόσμου και όχι ελάχιστων εκπροσώπων. Στη φαρέτρα πρέπει να είναι και οι νομικές παρεμβάσεις και τα μποϋκοτάζ και κάθε άλλη αξιοποίησιμη μορφή, όμως το βασικό είναι η δράση των ίδιων των ανθρώπων” τονίζει η Αυτόνομη Παρέμβαση.