Έρευνα: Παραβάσεις και παγίδες στα e-shops

Σωρεία παραβάσεων της νομοθεσίας από τα e-shops καταγράφει έρευνα της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας σε δείγμα 1.000 ηλεκτρονικών καταστημάτων από 25/02/2017 έως 13/04/2017 που παρουσιάστηκαν χθες σε συνέντευξη Τύπου.

Έτσι σχεδόν 3 στα 4 ηλεκτρονικά καταστήματα δεν πληρούσαν τις βασικές προϋποθέσεις που θέτει ο νόμος για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων του καταναλωτή, με τα μισά και πλέον να μην αναφέρουν στις παραγγελίες το δικαίωμα υπαναχώρησης του καταναλωτή.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι στο δεύτερο σκέλος της έρευνας που πραγματοποιήθηκε από 15/05/2017 έως 30/05/2017 από τα 772 μη συμμορφούμενα ηλεκτρονικά καταστήματα, τα 282 ανταποκρίθηκαν θετικά, πραγματοποιώντας τις αλλαγές οι οποίες προτάθηκαν.

Η έρευνα της ΕΕΚΕ έλεγξε ιστοσελίδες ηλεκτρονικών καταστημάτων δέκα διαφορετικών κατηγοριών προϊόντων. Από αυτές, τα Βρεφικά Είδη-Παιχνίδια και τα Βιβλιοπωλεία είχαν τις περισσότερες μη απολύτως εναρμονισμένες με το νόμο επιχειρήσεις (87 στις 100 και 93 στις 100 αντίστοιχα).

Την ίδια στιγμή, 7 στα 10 ηλεκτρονικά καταστήματα της κατηγορίας Είδη Άθλησης δεν πληροφορούσαν τον καταναλωτή για το δικαίωμα υπαναχώρησης που έχει από το νόμο, ή τον πληροφορούσαν ανεπαρκώς, 6 στα 10 ηλεκτρονικά καταστήματα της κατηγορίας Έπιπλα-Διακόσμηση δεν περιλάμβαναν όρους εξυπηρέτησης καταναλωτή σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος.

Μοιράσου το: