Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας: «Πράσινη κάρτα» στις επιχειρήσεις της Ναυπάκτου

041

Με «πράσινη κάρτα» επιβράβευσε τις επιχειρήσεις της περιοχής η Πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (Ε.Ε.Κ.Ε.), Ιωάννα Καρανδινάκη, κατά τη διάρκεια της επίσκεψής της στα γραφεία του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Ναυπακτίας και Δωρίδας την Παρασκευή 27 Μαΐου.

Πρόκειται για εκείνες οι οποίες προσφέρουν άριστη ποιότητα προϊόντων σε καλές τιμές και παράλληλα τηρούν την εργατική νομοθεσία. Το 2011 βρίσκει τον εργαζόμενο – καταναλωτή σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο, λόγω της παγκόσμιας και εγχώριας οικονομικής κρίσης. Η έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση θα μας οδηγήσει, σύμφωνα με την ίδια, σε μια ορθολογική καταναλωτική συμπεριφορά.

«Είναι μια πρόκληση τα σεμινάρια τα οποία κι εμείς συμφωνήσαμε να γίνουν στην περιοχή μας για τα στελέχη τα συνδικαλιστικά και όχι μόνο. Θα θέλαμε να διευκρινίσουμε ότι είναι μη επιδοτούμενα και όσοι έδωσαν το παρόν  παρευρέθηκαν όχι για να πάρουν ένα χαρτζιλίκι, αλλά γιατί συνειδητά θέλησαν να είναι εδώ», τόνισε ο Πρόεδρος του Ε.Κ.Ν.Δ., Μένιος Χάρος, μιλώντας στο «ε».

Όπως επισημάνθηκε, η Ένωση στοχεύει στη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου, της ποιότητας ζωής, στην προστασία των δικαιωμάτων και συμφερόντων των καταναλωτών, στην καταπολέμηση της ακρίβειας, στην ανάπτυξη της κοινωνικής οικονομίας και κατανάλωσης, καθώς, επίσης, στην προώθηση της πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας αυτοοργάνωσης του καταναλωτικού κινήματος.
Επιπλέον, αποβλέπει στην ευαισθητοποίηση των προμηθευτών, στην επεξεργασία και διάχυση πληροφοριών για θέματα καταναλωτικών συμφερόντων, στην εκπροσώπηση των καταναλωτών στα όργανα, συμπεριλαμβανομένης της δικαστικής και εξώδικης αντιπροσώπευσής τους, στην παρακολούθηση της εταιρικής συμπεριφοράς και στη συνεργασία με άλλους φορείς.

«Το συνδικαλιστικό κίνημα περνάει κρίση αξιών»
Στο «ε» μίλησε η Ιωάννα Καρανδινάκη, Πρόεδρος Ε.Ε.Κ.Ε – Μέλος Εκτελεστικής Επιτροπής Γ.Σ.Ε.Ε.

Πότε αναλάβατε την πρωτοβουλία να δημιουργήσετε την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (Ε.Ε.Κ.Ε.);

«Εμείς ξεκινήσαμε πριν από δυόμισι χρόνια αυτή την προσπάθεια, να δημιουργήσουμε αυτό το φορέα, την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (Ε.Ε.Κ.Ε.). Ήταν μια απόφαση του προηγούμενου Συνεδρίου της Γ.Σ.Ε.Ε. του 2007. Πάρθηκε μια απόφαση στο Συνέδριο της Γ.Σ.Ε.Ε. να ασχοληθούμε με το καταναλωτικό κίνημα. Θεωρώ ότι ίσως αργήσαμε και ότι θα ’πρεπε να το ’χουμε κάνει πολύ νωρίτερα, γιατί σ’ όλη την Ευρώπη -ήδη 20 χρόνια- είναι ανεπτυγμένο το καταναλωτικό κίνημα. Όμως, εντάξει, έστω και αργά νομίζω ότι μπορούμε να κάνουμε πολύ γρήγορα βήματα και να προσπεράσουμε, αν θέλετε, κάποια στιγμή και τους υπόλοιπους.

Εμείς εκπροσωπούμε, λοιπόν, ως Γ.Σ.Ε.Ε. 1.000.000 εργαζόμενους μισθωτής εργασίας που πραγματικά πλήττεται το εισόδημά τους και το ζούμε όλοι και το βιώνουμε στην καθημερινότητά μας. Υπάρχει μία κρίση, έχουμε πάρα πολύ υψηλά ποσοστά ανεργίας, κάθε οικογένεια έχει έναν με δύο ανέργους ή εν δυνάμει ανέργους κι αυτό νομίζω το ξέρει ο καθένας από μας και οι δράσεις, τις οποίες θα αναπτύξουμε μέσα από την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (Ε.Ε.Κ.Ε.), θεωρώ και πιστεύω ότι πραγματικά μπορούν να προσδώσουν κάτι στο εισόδημά του. Το Εργατικό Κέντρο Ναυπάκτου ανέλαβε μια πρωτοβουλία σε συνεργασία με μας, δίνοντας, αν θέλετε, από πλευράς μας την τεχνογνωσία, αλλά η πράξη και η υλοποίηση έγινε με πρωτοβουλία του Εργατικού Κέντρου Ναυπάκτου. Είναι πρωτοπόρο και είναι το πρώτο Εργατικό Κέντρο -και θα πρέπει να το πούμε- σε ολόκληρη τη χώρα που ανέλαβε αυτή την πρωτοβουλία μαζί με φορείς του Νομού, να ξεκινήσει τη “Συμμαχία κατά της Ακρίβειας”. Αυτό είχε πάρα πολλά οφέλη και στην πλήρη του ανάπτυξη νομίζω ότι μπορεί να κάνει και άλλα πράγματα».

Ένας ενημερωμένος καταναλωτής μπορεί να παρέμβει στην αγορά;

«Ξέρετε, μιλάμε όλοι για ένα καταναλωτικό κίνημα, αλλά ο κόσμος ή ο καθένας από μας τη λέξη καταναλωτής ίσως να την ήξερε μόνο από το τι έκανε στην καθημερινότητα. Λέμε ότι κατανάλωνε, ότι ήμασταν καταναλωτές, είχαμε περάσει την όχθη λέω εγώ, είχαμε περάσει απ’ την άλλη άκρη απ’ το ποτάμι. Την προηγούμενη περίοδο λέγαμε ότι, πραγματικά, ο σωστά ενημερωμένος καταναλωτής μπορεί να οδηγήσει την αγορά εκεί που τη θέλει.

 Η αγορά φοβότανε μην πάψει ο καταναλωτής να είναι καταναλωτής. Ο σωστά ενημερωμένος καταναλωτής μπορεί να οδηγήσει τις τιμές προς τα κάτω, μπορεί να κάνει ουσιαστική παρέμβαση στην αγορά. Έχει τη δύναμη στα χέρια του, αρκεί να το καταλάβει. Δεν το ξέρει, ακόμα. Δε το γνωρίζει, δηλαδή. Τουλάχιστον, εάν εμείς καταφέρουμε -και είναι σκοπός και στόχος μας- μέσα από τη Γ.Σ.Ε.Ε. να ενημερώσουμε τους καταναλωτές, για να ξέρουν πραγματικά τι σημαίνει να είναι καταναλωτής».

Για ποιο λόγο, λοιπόν,  προτιμήσατε να κάνετε την εκπαίδευση στη Ναύπακτο;

«Προτιμήσαμε, λοιπόν, να ξεκινήσουμε και να κάνουμε την εκπαίδευση, είναι ένα απ’ τα πρώτα Εργατικά Κέντρα, δηλαδή έχουμε ήδη κάνει σε τρία-τέσσερα και είναι απ’ τα τρία-τέσσερα πρώτα Εργατικά Κέντρα που κάνουμε την εκπαίδευση, γιατί δίνουμε πολύ μεγάλη σημασία στο θέμα της εκπαίδευσης. Κάνουμε την εκπαίδευση και προτιμήσαμε τη Ναύπακτο, γιατί τίμησε αυτή την προσπάθειά μας από την πρώτη στιγμή, κατάλαβε και κατανόησε το Εργατικό Κέντρο και με πρωτοβουλία, λοιπόν, δική του ανέπτυξε αυτή τη “Συμμαχία κατά της Ακρίβειας”. Θα σας πω κάτι ως απλό παράδειγμα.

Ένας εργαζόμενος που σήμερα πλήττεται και πραγματικά, δηλαδή, οι περισσότεροι είναι της τάξεως των 600 και των 700 ευρώ μπορεί να μην πάει να πάρει ένα ρούχο ή ένα ζευγάρι παπούτσια, αλλά σίγουρα θα πάει να πάρει από το σούπερ μάρκετ τα πράγματά του ή θα ψωνίσει, γιατί πρέπει να πάει να στήσει την κατσαρόλα, να το πω έτσι πολύ απλά, κάθε νοικοκυρά στο σπίτι της.

Εάν, λοιπόν, τα σούπερ μάρκετ μας κάνουν μια έκπτωση 5%, μπορεί να φανεί μηδαμινό. Δεν είναι όμως, γιατί αν έχεις μία έκπτωση από ένα σούπερ μάρκετ 5% κι έχεις ένα ξενόγλωσσο φροντιστήριο που θα πας το παιδί σου 10% κι έχεις το βιβλιοπωλείο ένα 5% κι έχεις από ένα φαρμακείο άλλο 5%, αν θα τα βάλουμε αυτά σωρευτικά θα δείτε ότι πραγματικά 50 ευρώ το μήνα, εγώ θα πω ένα νούμερο, 50 ευρώ το μήνα σ’ ένα μισθωτό που παίρνει 600 και 700 ευρώ το μήνα είναι πραγματικά ένα σημαντικό ποσόν.

 Γι’ αυτό λέω, λοιπόν, ότι εμείς, ως Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (Ε.Ε.Κ.Ε.), ξεκινήσαμε από την αρχή να προσεγγίσουμε το ζήτημα το καταναλωτικό εντελώς διαφορετικά, να εκπαιδεύσουμε όχι μόνο τα στελέχη του Εργατικού Κέντρου, αλλά και τους απλούς εργαζόμενους για το τι σημαίνει να είναι καταναλωτές».

Έως πότε θα διαρκέσει αυτή η ενέργεια, της «Συμμαχίας κατά της Ακρίβειας»;

«Αυτό που κάνατε εσείς εδώ, εμείς το κάναμε και πανελλαδικά. Δηλαδή, αυτό που είχε εδώ ως πρωτοβουλία το Εργατικό Κέντρο, που σας είπα πριν, το κάναμε και σε πανελλαδικό επίπεδο, γιατί δεν κάναμε μόνο τη “Συμμαχία κατά της Ακρίβειας” που είχε να κάνει με τα ΑμΕΑ, τους φοιτητές, τους πολύτεκνους, τους ανέργους, αλλά και τους μακροχρόνια ανέργους που ήταν η πρώτη φάση, συνεχίσαμε και υλοποιήσαμε και την “Καλοκαιρινή Συμμαχία” πέρυσι, κάναμε μετά τη “Συμμαχία” σε ότι έχει να κάνει με την παιδεία το Σεπτέμβριο που ξεκίνησαν τα φροντιστήρια, τα βιβλιοπωλεία κ.λπ., κάναμε μια προσπάθεια -η αλήθεια είναι ότι αυτό δεν τελεσφόρησε έτσι όπως θα θέλαμε, δηλαδή δεν είχε τα αποτελέσματα που θα θέλαμε- στα θέματα της υγείας.

Ετοιμαζόμαστε την αμέσως επόμενη περίοδο για να κάνουμε εκ νέου κάτι διαφορετικό, το οποίο θα έχει να κάνει πάλι με τη “Συμμαχία κατά της Ακρίβειας”, αλλά θα σας το ανακοινώσουμε ούτως ή άλλος σε ποιον τομέα. Δηλαδή, είμαστε ήδη σε μια κουβέντα και με φορείς, αλλά και με τα μέσα, για να δούμε που ακριβώς νομίζουμε ότι μπορούμε πραγματικά να παρέμβουμε».

Είστε ικανοποιημένοι από την ανταπόκριση των  επιχειρήσεων της περιοχής;

«Μείναμε άφωνοι, αν θέλετε! Εγώ σ’ όποιο Εργατικό Κέντρο πηγαίνω, αλλά όπου κι αν πάω πλέον, το λέω ως παράδειγμα. Τέτοιου είδους πρωτοβουλίες, πραγματικά, εμείς τις αναδεικνύουμε, γιατί θα πρέπει να δώσουμε και την ώθηση και στους υπόλοιπους να καταλάβουνε τι ακριβώς έγινε εδώ. Εμένα με εξέπληξε η συμμετοχή! Εσάς εδώ η Πάτρα είναι πάρα πολύ κοντά, στο δεκάλεπτο. Είδα κρεοπωλεία εδώ να έχουν 15% έκπτωση. Γιατί θα πρέπει να πάει κάποιος να ψωνίσει στην Πάτρα; Μα εδώ θα στηρίξει τα καταστήματα, τις θέσεις εργασίας του παιδιού του! Δηλαδή, πραγματικά την τοπική κοινωνία. Δηλαδή, αυτό είναι μια ενίσχυση στην οικονομία της τοπικής κοινωνίας, όταν είναι κοντά τόσο μεγάλες πόλεις, όπως είναι η Πάτρα, το να μένουν εδώ τα λεφτά.

Είναι πολύ σημαντικό, αυτή είναι η αλήθεια. Εν τω μεταξύ, υπάρχει και μια ευαισθησία, μια ευαισθητοποίηση στον κόσμο, γιατί μπορείς να μπεις μέσα σ’ ένα κατάστημα και να σου κάνει και σήμερα στην κρίση που βιώνει ο κάθε ένας επιχειρηματίας ή κάθε τι εμπορικό κατάστημα το 20%, με άλλη ψυχολογία μπαίνει ο καταναλωτής μέσα όταν ξέρει ότι θα του το κάνει αυτό ούτως ή άλλως κι αλλιώς να μπει και να είναι αμφιταλαντευόμενος εάν προκύψει αυτή η έκπτωση, ναι ή όχι. Άρα, λοιπόν, κι εσείς καταλαβαίνετε και σας είπα και προηγουμένως ότι 50 ευρώ το μήνα απ’ αυτές τις δράσεις να μένει στο εισόδημα μιας οικογένειας είναι πάρα πολύ σπουδαίο και πολύ σημαντικό».

Μία από τις προτάσεις που είχατε καταθέσει στο παρελθόν ήταν η διδασκαλία της «Αγωγής του Καταναλωτή» στα σχολεία. Τι έχει γίνει μέχρι σήμερα;

«Εμείς κάναμε μια παρέμβαση στο υπουργείο Παιδείας πριν από ένα χρόνο ακριβώς και κάναμε την εξής πρόταση: η “Αγωγή του Καταναλωτή” να διδάσκεται, πλέον, από την πρώτη Δημοτικού, ούτως ώστε στα επόμενα 15 χρόνια να έχουμε ενημερωμένους καταναλωτές και να γνωρίζουν πάρα πολύ καλά και να μη χρειάζεται να κάνουμε όλα αυτά που κάνουμε εμείς σήμερα. Είχαμε θετική ανταπόκριση, η αλήθεια είναι, από το υπουργείο και ήδη σε 100 σχολεία, μετά από την πρόταση αυτή που τους κάναμε εμείς πέρασε από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και είναι σε 100 σχολεία πιλοτικά, πλέον, η “Αγωγή του Καταναλωτή”.

Νομίζω ήταν μια πάρα πολύ σπουδαία παρέμβαση και αυτό εμείς θέλουμε να κάνουμε. Δηλαδή, θέλουμε αυτό ακριβώς: προτάσεις που να μπορούν να δίνουνε λύσεις στην καθημερινότητα, όχι μόνο των ανθρώπων που εμείς εκπροσωπούμε, αλλά να αποκτήσει άλλα χαρακτηριστικά, κινηματικά, αν θέλετε, χαρακτηριστικά, πραγματικά να μπορέσει να καταλάβει ο κόσμος τι είναι αυτό που κάνουμε. Ξέρετε, το συνδικαλιστικό κίνημα σήμερα περνάει, όπως και το πολιτικό σύστημα, μία κρίση αξιών, εγώ θα έλεγα, σε όλα τα επίπεδα.

Νομίζω ότι αυτό το κομμάτι είναι ένα υγιές κομμάτι, ένα κομμάτι καινούργιο και διαφορετικό που ο κόσμος πραγματικά το ’χει αγκαλιάσει πάρα πολύ, το περιμένει και αρχίζει σιγά-σιγά, μέσα από όλο αυτό που κάνουμε, μέσα από την εκπαίδευση κατά βάση, να καταλαβαίνει την αναγκαιότητα, αλλά και τη δύναμη που έχει στα χέρια του. Αυτή είναι η δική μας υποχρέωση, αυτό θέλουμε να κάνουμε».

Από τα στοιχεία που έχετε στη διάθεσή σας, πόσοι άνεργοι υπάρχουν αυτή τη στιγμή; Πόσοι επιδοτούνται και πόσοι είναι μακροχρόνια άνεργοι;

«Κοιτάξτε, τα επίσημα στοιχεία λένε ότι έχουμε 15,8% και τώρα, την αμέσως επόμενη περίοδο, θα φτάσουμε 16%. Εμείς με μια έρευνα που είχαμε κάνει, το Ινστιτούτο Εργασίας της Γ.Σ.Ε.Ε., η πρόβλεψη είναι ότι θα φτάσουμε στο 20%. Θα σας πω μόνο ένα νούμερο για να καταλάβετε. Έχουμε 280.000 μακροχρόνια ανέργους και το μεγαλύτερο ποσοστό απ’ αυτούς είναι νέοι και γυναίκες. Είναι ένα νούμερο, δηλαδή, που καταλαβαίνετε και ξέρετε τι γίνεται. Αυτοί οι οποίοι δουλεύουν έστω και μια ώρα την εβδομάδα δεν καταγράφονται στα επίσημα στοιχεία ως άνεργοι.

Δηλαδή, μιλάμε για ένα νούμερο της τάξεως των 800.000, θ’ ανέβει πολύ-πολύ περισσότερο. Δηλαδή, φτάνουν στο 1.000.000. Δηλαδή, φτάνουμε να έχουμε 2.500.000 ανθρώπους που ζουν κάτω απ’ το όριο της φτώχιας με μισθούς πείνας! Δηλαδή, έχουμε τετράωρη αδήλωτη εργασία, μαύρη εργασία. Είχαμε πει, έτσι για να σας κλείσω, αν θέλετε, όταν ξεκινήσαμε ότι στην πορεία του χρόνου θα δώσουμε πράσινες, κόκκινες και κίτρινες κάρτες και θα διευκρινίσω τι είναι αυτές οι κάρτες. Πράσινη κάρτα στα καταστήματα ή στις επιχειρήσεις που έχουν φιλική εξυπηρέτηση προς τον καταναλωτή, κόκκινη και κίτρινη κάρτα αντίστοιχα στις επιχειρήσεις εκείνες που είτε το προϊόν τους προέρχεται από παιδική εργασία ή από αδήλωτη ή από μαύρη εργασία».

«Δεν έχουμε αναπτύξει καταναλωτική συνείδηση»

Ο Γιάννης Σαράντης, Μέλος Διοικητικού Συμβουλίου Ε.Ε.Κ.Ε. – Υπεύθυνος Τύπου, μίλησε στο «ε» για το καταναλωτικό κίνημα.

Σε αυτή τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε, η Ένωση καλείται να σηκώσει το βάρος στις πλάτες της, εκπροσωπώντας τους εργαζόμενους – καταναλωτές. Πόσο εύκολο είναι το έργο σας;

«Το έργο είναι πολύ δύσκολο, δεδομένου ότι στην Ελλάδα δεν έχει αναπτυχθεί ούτε καταναλωτική συνείδηση στον κάθε άνθρωπο ξεχωριστά ούτε κι ένα καταναλωτικό κίνημα αξιόπιστο που μπορεί να δώσει πιστικιές απαντήσεις, αλλά και λύσεις και παρεμβάσεις στο “κύκλωμα” της διαχείρισης των αγαθών, του εμπορίου, της παροχής υπηρεσιών.

 Έτσι, λοιπόν, νοιώθουμε ότι ξεκινάμε σχεδόν από μηδενική βάση στο κομμάτι αυτό και θεωρούμε ότι υπάρχει ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων και παρεμβάσεων που μπορούμε να έχουμε αξιόπιστα αποτελέσματα το επόμενο διάστημα, έτσι ώστε να ενισχύσουμε την αγοραστική δύναμη, το οποιοδήποτε υπάρχον εισόδημα, εναπομείναν εισόδημα, στον Έλληνα εργαζόμενο και στον καταναλωτή με την ευρύτερη έννοια και αυτό το εισόδημα που έχει απομείνει μέσα από τις μειώσεις, μέσα από τις φοροεπιδρομές κ.λπ. να έχει μια σημαντική δύναμη στην αγοραστική του διαδικασία.

Εμείς δεν κάνουμε μια στείρα, αν το θέλετε, διακήρυξη αρχών/θέσεων, που κι αυτό είναι χρήσιμο, αλλά προχωράμε με τις παρεμβάσεις μας και σε συνεχείς προτάσεις που κάνουμε».

Ποιες είναι οι προτάσεις σας για την καταπολέμηση της ακρίβειας;

«Δύο σημαντικές προτάσεις που έχει κάνει και η Πρόεδρός μας στη Βουλή είναι αυτή η τιμή στο ράφι, “τιμή στο χωράφι και στο ράφι”, η τιμή με Φ.Π.Α. και χωρίς Φ.Π.Α., αλλά και μια σειρά άλλες προτάσεις σε επιμέρους ζητήματα, όπως, για παράδειγμα, στα καύσιμα, πρώτοι εμείς είχαμε διαπιστώσει από πριν το Πάσχα ότι υπήρχε μία συνεχόμενη μικρή αυξητική τάση, ειδικότερα στην περιφέρεια, στις τιμές της αμόλυβδης.

Είχαμε επιστήσει την προσοχή στο αρμόδιο υπουργείο και τους είχαμε πει ότι θα πρέπει να υπάρξουνε παρεμβάσεις με πλαφόν, όχι μόνο στη λιανική, αλλά και στη χονδρική και εν μέρει εισακουστήκαμε. Άλλο στοιχείο που αφορούσε, βέβαια, την Αθήνα με τις αστικές συγκοινωνίες, ζητήσαμε μετά τη σημαντική αύξηση του 40% που έγινε στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών να υπάρξουνε ειδικές τιμές, μειωμένες τιμές για τους μη προνομιούχους πολίτες αυτής της πόλης, που είναι οι χαμηλόμισθοι, οι άνεργοι, οι φοιτητές κ.λπ., εισακουστήκαμε. Για τους άνεργους ισχύει έκπτωση με την επίδειξη της κάρτας ανεργίας κ.λπ. στο μειωμένο εισιτήριο.

Έχουνε γίνει παρεμβάσεις, δεν εισακουγόμαστε σε όλα, υπάρχουν όμως τομείς που θεωρούμε ότι, όσο περνάει ο καιρός, οι παρεμβάσεις μας αυτές θα ’ναι και πιο σημαντικές και θα γίνονται και πιο αποδεκτές απ’ την πολιτεία, γιατί και η πολιτεία δεν έχει καταλάβει όλο αυτό το διάστημα ότι πρέπει να αναπτυχθεί και να στηρίξει ένα υγιές καταναλωτικό κίνημα».

Τι είναι τα εκπαιδευτικά προγράμματα και που αποσκοπούν;

«Για μένα είναι η μεγάλη πρόκληση που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (Ε.Ε.Κ.Ε.). Είναι άλμα, δεν πρόκειται περί βήματος. Έχει ξεκινήσει και θα συνεχιστεί μέχρι το καλοκαίρι του 2013 ένας κύκλος εκπαίδευσης καταναλωτών που θα απλωθεί σε 19 πόλεις σε όλη την Ελλάδα. Αυτό ήτανε ένας δικός μας σχεδιασμός, της Προέδρου της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (Ε.Ε.Κ.Ε.), που υλοποιείται όμως με την τεχνογνωσία του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της Γ.Σ.Ε.Ε. και χρηματοδοτείται από το Ε.Σ.Π.Α.

Το ζητήσαμε εμείς, το καταθέσαμε, καταθέσαμε τα απαιτούμενα τεχνικά δελτία και ότι, εν πάση περιπτώσει, απαιτείται και επιδοτείται κατά ένα μέρος και από το Ε.Σ.Π.Α. Αυτό, λοιπόν, θα γίνει σε 19 Εργατικά Κέντρα, είναι 60 ώρες ο πρώτος κύκλος μαθημάτων, αυτό που κάνουμε τώρα και που λέγεται “Προστασία Καταναλωτή” και πραγματικά εκτιμώ ότι δίνουμε και εφόδια σε ότι αφορά το νομικό πλαίσιο, δηλαδή το Νόμο 2251 που προστατεύει τον καταναλωτή και τις δυνατότητες που έχει ο καταναλωτής να αμυνθεί στις προκλήσεις που δέχεται απ’ την αγορά είτε στον τομέα της διαφήμισης είτε στον τομέα των παράνομων και καταχρηστικών πρακτικών στο εμπόριο κ.λπ. και ταυτόχρονα δίνει και το έναυσμα για να ξεκινάει και να απλώνεται κι ένα καταναλωτικό κίνημα, που ο ένας με τον άλλο, πλέον, θα ενημερώνει και θα ενημερώνεται τι σημαίνει καταναλωτικό κίνημα, τι σημαίνει καταναλωτική συνείδηση».