The fuel, the arbitrage and the expensiveness are moving upwards…!

Με πρόσχημα και άλλοθι τις ταραχές στη Λιβύη και τις άλλες χώρες του αραβικού κόσμου, οι εταιρίες πετρελοειδών εκτινάσσουν για μια ακόμα φορά τις τιμές των καυσίμων (βενζίνης, πετρελαίου κίνησης και θέρμανσης).

Πότε άραγε πρόλαβαν να «κλειστούν» νέα συμβόλαια προμήθειας καυσίμων μεταξύ των εταιριών με αυξημένες τιμές ;

Το κράτος με τους ελεγκτικούς μηχανισμούς του, έχει ελέγξει μήπως οι αυξήσεις αυτές στις τιμές λιανικής είναι αποτέλεσμα κερδοσκοπίας;

Πως γίνεται μονίμως οι ανοδικές τάσεις στις διεθνείς τιμές των καυσίμων να καταγράφονται αμέσως στις τιμές λιανικής, ενώ οι όποιες μειώσεις να μην μειώνουν ποτέ τις τιμές ;

Μήπως κάποιοι θεωρούν τους Έλληνες καταναλωτές θύματα ;

Η μέση πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης βενζίνης «σκαρφάλωσε» στο 1,64 €/lt, ενώ σε αρκετούς νομούς έχουν καταγραφεί τιμές λιανικής που φτάνουν μέχρι και το 1,84 €/lt.

Η άνοδος στις τιμές των καυσίμων δημιουργεί πληθωριστικές τάσεις στον ήδη ψηλό πληθωρισμό, αυξάνει το κόστος λειτουργίας των επιχειρήσεων και φυσικά πλήττει τα νοικοκυριά που δυσκολεύονται να προμηθευτούν βενζίνη για τις μετακινήσεις ή πετρέλαιο για τη θέρμανση τους.

Το κράτος δεν μπορεί να παραμένει σιωπηλό!

Όταν η αγορά δεν «αυτορυθμίζεται», όταν τα καρτέλ και τα ολιγοπώλια «πνίγουν» τον ανταγωνισμό το κράτος πρέπει να παρεμβαίνει. Το ίδιο και η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Καλούμε την Κυβέρνηση να επιβάλλει άμεσα πλαφόν ανώτερης τιμής σε όλα τα είδη καυσίμων (και όχι μόνο στη βενζίνη).

Το πλαφόν να καθοριστεί με βάση τα πραγματικά κοστολογικά στοιχεία που αφορούν την αγορά πρώτης ύλης από τα διυλιστήρια, το κόστος διύλισης και μεταφοράς και το λογικό κέρδος διυλιστηρίων και βενζινοπωλών.

Το πλαφόν να διαμορφωθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μην αυξήσουν τις τιμές πώλησης όσοι σήμερα, στα πλαίσια του ανταγωνισμού, πωλούν φθηνότερα, φαινόμενο που παρατηρήθηκε κατά την τελευταία επιβολή πλαφόν στις 13 Σεπτεμβρίου 2010.

Καλούμε τέλος την Επιτροπή Ανταγωνισμού να κάνει τη δουλειά της!