Black Friday- H αλήθεια πίσω από τη «γιορτή προσφορών»

Ο ξενόφερτος θεσμός Black Friday, κατά τον οποίο τα καταστήματα που συμμετέχουν διαφημίζουν πολύ δελεαστικές προσφορές σε επιλεγμένα προϊόντα για περιορισμένο αριθμό ημερών, αντιμετωπίζεται από πολλούς καταναλωτές ως ευκαιρία για αγορές.

Με μια πιο προσεκτική ματιά, η «γιορτή προσφορών» φαίνεται να βάζει ένα ακόμα λιθαράκι στη χειροτέρευση των εργασιακών συνθηκών και στον περιορισμό των εργασιακών δικαιωμάτων, καθώς – συχνά – συνοδεύεται από επιβολή πολύωρης,  μη αμειβόμενης ανάλογα απασχόλησης.

Ο καταναλωτικός παροξυσμός που με τεχνάσματα δημιουργούν οι μεγάλοι παράγοντες του εμπορίου (Βlack Friday, άνοιγμα καταστημάτων τις Κυριακές, λευκές νύκτες κ.λπ.) έχει ως αποτέλεσμα την άσκηση ψυχολογικής πίεσης στον καταναλωτή, ο οποίος αισθάνεται ότι πρέπει να εκμεταλλευτεί τις προσφορές σπεύδοντας στα μαγαζιά.

Συνιστούμε στους καταναλωτές να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί και να μη δελεάζονται από φαινομενικά εντυπωσιακές προσφορές, χωρίς να πραγματοποιούν έρευνα αγοράς και χωρίς να συγκρίνουν αρχική και νέα τιμή. Επιπλέον, πρέπει να θυμόμαστε ότι οι αγορές που πραγματοποιούμε, πρέπει να συμβαδίζουν με τις ανάγκες μας αλλά και τον προσωπικό ή οικογενειακό μας προϋπολογισμό.

Οι δύσκολες οικονομικές συνθήκες που επικρατούν στη χώρα, η συρρίκνωση του οικογενειακού εισοδήματος και η διαρκής καταπάτηση εργασιακών δικαιωμάτων γεννούν το ερώτημα: Μήπως ο θεσμός Black Friday είναι παράταιρος με τη σημερινή ελληνική πραγματικότητα;

Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας

Μοιραστείτε το:Print this pageShare on FacebookShare on Google+Email this to someone