Ανοικτά θα είναι σήμερα τα καταστήματα και στη Ρόδο

Ανοιχτά θα είναι σήμερα Κυριακή τα εμπορικά καταστήματα και στη Ρόδο, στο πλαίσιο των θερινών εκπτώσεων αν και το μέτρο είναι προαιρετικό και όχι υποχρεωτικό.

Το καταναλωτικό κοινό πρέπει να γνωρίζει συγκεκριμένα ότι σήμερα, εφόσον οι καταστηματάρχες αποφασίσουν να κρατήσουν ανοιχτά τα καταστήματά τους, θα μπορέσουν να εξυπηρετηθούν μόνο το διάστημα από τις 11 το πρωί έως τις 7 το βράδυ.

Επίσης σημειώνεται ότι οι θερινές εκπτώσεις που ξεκίνησαν στις 9 Ιουλίου θα συνεχιστούν μέχρι τις 31 Αυγούστου και το διάστημα αυτό, αποτελεί μια καλή ευκαιρία για να πραγματοποιήσουμε τις αγορές μας, εκμεταλλευόμενοι τις χαμηλότερες τιμές, προς όφελος του προϋπολογισμού μας.

Σημειώνεται ότι η διεξαγωγή των εκπτώσεων διέπεται από συγκεκριμένους κανόνες  και στους παραβάτες των διατάξεων περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο των 5.000 €.   Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.

Οδηγίες από την ΕΕΚΕ

Ειδικότερα σε σχετική ανακοίνωσή της η Ενωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδα με αφορμή τις εκπτώσεις, αναφέρει τα εξής:

Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε, ότι κατά την περίοδο των εκπτώσεων:
•  Θα πρέπει να αναγράφεται η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή του προϊόντος, προκειμένου η σύγκρισή τους να είναι απλή και σαφής.

  • Επιτρέπεται, συμπληρωματικά, και η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης στο χώρο πώλησης γενικά ή ανά προϊόν.
  • Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να είναι ακριβής και να ανταποκρίνεται στην αλήθεια.
  • Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και να γνωστοποιείται σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία, το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης, ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση, θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη, με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
  • Εάν η μειωμένη τιμή ισχύει για συγκεκριμένο τύπο προϊόντος, ως προς το μέγεθος ή το χρώμα κ.λπ., θα πρέπει να υπάρχει σαφής αναφορά ότι «είναι διαθέσιμο σε άλλα χρώματα χωρίς έκπτωση», «είναι διαθέσιμο σε αυξημένη τιμή» κ.λπ.
  • Εάν διαφημίζεται ότι όλα τα αγαθά είναι σε έκπτωση (π.χ. στη μισή τιμή), αλλά μεμονωμένα αντικείμενα που παρατίθενται σε πώληση για ειδικό σκοπό φέρουν τιμές άλλου πωλητού, τότε τα αντικείμενα αυτά πρέπει να εξαιρούνται σαφώς στην διαφήμιση Δε θα πρέπει να ξεχνούμε ότι οι περίοδοι των εκπτώσεων, ευνοούν τους εμπόρους να αυξήσουν τα κέρδη τους, ιδιαίτερα στις μέρες μας, που οι τζίροι των καταστημάτων δείχνουν να μειώνονται.

Για το λόγο αυτό, θα πρέπει να κάνουμε συνειδητές αγορές, σύμφωνα πάντα με τις πραγματικές μας ανάγκες και, φυσικά, τον προϋπολογισμό μας. Η σωστή έρευνα αγοράς και η σύγκριση τιμών, είναι πολύ σημαντικές, ώστε να μην παρασυρόμαστε από δελεαστικές τιμές και πιθανές παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές.

Μοιραστείτε το:Print this pageShare on FacebookShare on Google+Email this to someone