Παρέμβαση της Ε.Ε.Κ.Ε. στον ΣΚΑΪ για την καμπάνια του σταθμού για τη μείωση των τιμών

Με πρόσφατη επιστολή μας, συμβάλλουμε με προτάσεις – απόψεις στην πρωτοβουλία της Τηλεόρασης του ΣΚΑΪ να προχωρήσει σε καμπάνια για τη μείωση των τιμών των προϊόντων και υπηρεσιών, ενώ ταυτόχρονα είμαστε στη διάθεση του σταθμού για κάθε πιθανή συνεργασία που στόχο έχει το όφελος του καταναλωτή.

Ακολουθεί η επιστολή της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας: 

 

 

Θέμα: Νέα καμπάνια του ΣΚΑΪ

 

 

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας χαιρετίζουμε την καμπάνια του «ΣΚΑΪ» για τη μείωση τιμών προϊόντων και υπηρεσιών.

Η καμπάνια αυτή αποτελεί μια δικαίωση των θέσεων και των προτάσεων της Ένωσής μας, η οποία – ιδιαίτερα  – από την περίοδο που εκδηλώθηκαν οι συνέπειες της οικονομικής κρίσης με τις περικοπές των εισοδημάτων εργαζομένων και συνταξιούχων, βάζει ζήτημα ελέγχου διαμόρφωσης των τιμών στην αγορά και ειδικά για προϊόντα (ή υπηρεσίες) που λειτουργούν ως παράγοντες έντασης της ακρίβειας.

 

Δεν είναι δυνατόν σε συνθήκες κρίσης να αποπληθωρίζονται μόνο οι μισθοί ή οι συντάξεις. Δεν είναι δυνατόν να κουρεύονται μόνο τα εισοδήματα και οι θέσεις εργασίας.           Δεν είναι δυνατόν ο στασιμοπληθωρισμός να ροκανίζει το εναπομείναν εισόδημα και να μειώνει δραματικά την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών. Δεν είναι δυνατόν Ελληνικά αγροτικά αλλά και βιομηχανικά προϊόντα να πωλούνται φθηνότερα στα super markets ξένων πρωτευουσών σε σύγκριση με τις τιμές που πωλούνται στην Αθήνα, Θεσ/νίκη και τις άλλες Ελληνικές πόλεις.

Δεν είναι δυνατόν σειρά προϊόντων (τρόφιμα, ένδυση, καθαρισμού κλπ) που κυκλοφορούν διεθνώς, οι Έλληνες καταναλωτές να τα πληρώνουν ακριβότερα από καταναλωτές άλλων χωρών. Προφανώς… κάτι σάπιο υπάρχει στο Βασίλειο της Δανιμαρκίας! 

Και τέλος, δεν αντέχει σε καμία λογική η τακτική μερίδας επιχειρηματιών οι  οποίοι θεωρούν ότι με την αύξηση τιμών σε σειρά προϊόντων θα διατηρήσουν τα ίδια κέρδη πουλώντας σε μικρότερο αγοραστικό κοινό. Η τακτική αυτή είναι αντικοινωνική, αλλά και αντιπαραγωγική.

 

Για την Ένωσή μας, η ορθή ατομική και αγωνιστική συλλογική συμπεριφορά των καταναλωτών είναι το μέσο που διαθέτουμε για να προστατεύσουμε τους μειωμένους μισθούς και συντάξεις μας. 

Η αναζήτηση των συγκριτικά φθηνότερων προϊόντων και υπηρεσιών, η αγορά τους μέσω κοινών προμηθειών, η συγκρότηση καταναλωτικών συνεταιρισμών από εργαζόμενους και ανέργους, ο στοχευόμενος προσανατολισμός των μαζικών κοινωνικών φορέων σε προμηθευτές που ανταποκρίνονται θετικά στις καταναλωτικές ανάγκες και δυνατότητες μας αποτελούν ορισμένα από τα μέσα που έχουμε στη διάθεση μας για να προασπίσουμε την αγοραστική μας δύναμη του μειωμένου εισοδήματος μας.

 

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (Ε.Ε.Κ.Ε. – www.eeke.gr), καταθέτει συνεχώς προτάσεις που θα μπορούσαν να έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση των τιμών.

 

Ειδικότερα αναφέρουμε τις προτάσεις που καταθέσαμε στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής των Ελλήνων στις 9 Ιουνίου 2010:

 

  1. πρέπει να θεσπιστεί νομοθετικά η υποχρέωση όλων των επιχειρήσεων – προφανώς πάνω από ένα κάποιο μέγεθος κύκλου εργασιών – να καταρτίζουν ετήσιους, εξαμηνιαίους και τριμηνιαίους δείκτες όγκου και τιμών και να τους δημοσιεύουν μαζί με τα οικονομικά αποτελέσματά του με την περιοδικότητα στην οποία υποχρεούνται εκ του νόμου. Με τον τρόπο αυτό καταγράφεται και παρακολουθείται από όλους, και πρωτίστως από τους καταναλωτές, οι τιμολογιακές πρακτικές των επιχειρήσεων ώστε να συμπεριφερθούν κι’ αυτοί αναλόγως.
  2. ως προς τις τιμές στα ράφια θεωρούμε ότι πρέπει να αναγράφονται και δίχως τον ΦΠΑ ώστε να σταματήσει το παιχνίδι των εμπόρων με τις αναπροσαρμογές του.
  3. το μέτρο εκείνο που θεωρούμε ότι θα έχει την μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στην καταπολέμηση της ακρίβειας είναι η αναγραφή στο ράφι όχι μόνο της τιμής πώλησης δίχως και με ΦΠΑ αλλά επίσης και της τιμής του παραγωγού του.

 

Η τιμή παραγωγού, θα φτάνει με τον τρόπο αυτό ως πληροφορία στον τελικό καταναλωτή όσες περιφορές κι’ αν έχει κάνει το προϊόν για να αυξηθεί –τεχνητά στις περισσότερες φορές- το «κόστος αγοράς» του, άρα και η διαδοχική τιμή πώλησής του. Κατά συνέπεια, ο καταναλωτής θα είναι σε θέση να αξιολογήσει επιτοπίως την «ακρίβεια» ή την «φθήνια» του προϊόντος και να πράξει ανάλογα.

 

Επίσης, θέτουμε υπόψη σας ότι η Ε.Ε.Κ.Ε. διοργάνωσε πέρσι μια μεγάλη καμπάνια σε συνεργασία με το Ρ/Σ 99,5 Βήμα FM με τον τίτλο “Συμμαχία κατά της Ακρίβειας” με κύριο στόχο την προσέλκυση προμηθευτών για την παροχή εκπτώσεων σε ανέργους, φοιτητές, πολύτεκνους, ΑμΕΑ και γενικά ευπαθείς κοινωνικές ομάδες. Η καμπάνια είχε θετική απήχηση τόσο από τον κόσμο των προμηθευτών (καταστηματάρχες κλπ), όσο και από τις κοινωνικές ομάδες στις οποίες αναφερόταν.

 

Ανάλογη πρωτοβουλία ανάλαβε και η Γραμματεία Καταναλωτικού Κινήματος του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Ναυπακτίας και Δωρίδας (σήμερα εκεί δραστηριοποιείται παράρτημα της Ένωσής μας), όπου με την επίδειξη ειδικής κάρτας μέλους των Σωματείων οι καταναλωτές – εργαζόμενοι είχαν έκπτωση αγοράζοντας προϊόντα από καταστήματα της τοπικής αγοράς.

Είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε πληροφορία και συμμετοχή μας σε δράση που στόχο θα έχει το χτύπημα της ακρίβειας και της αισχροκέρδειας μέσα από την ανάπτυξη ενός ισχυρού καταναλωτικού κινήματος προς όφελος του κάθε καταναλωτή στην Ελλάδα.

 

Μοιράσου το: