The Hellenic Consumers’ Ombudsman puts a halt to the Banks. The loan agreements should be given to the borrowers before they sign.

Χαιρετίζουμε την δήλωση του Συνηγόρου του Καταναλωτή, μετά την ομιλία του στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής στις 17/11/2016, σύμφωνα με την οποία, θα πρέπει η τράπεζα να δίνει την σύμβαση στον καταναλωτή, εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος προ της υπογραφής.

Χαιρόμαστε δε, ιδιαιτέρως, καθώς υπήρξε πάγιο αίτημα της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας και μάλιστα η μοναδική πρότασή της κατά τη διάρκεια της κατάρτισης του Σχεδίου του Κώδικα Καταναλωτικής Δεοντολογίας, πρόταση, η οποία ενσωματώθηκε στην παράγραφο 5 του άρθρου 8.

Με δεδομένο τη βαρύνουσα σημασία και τις σημαντικές συνέπειες που υπέχουν οι τραπεζικές συναλλαγές στα συμφέροντα των καταναλωτών και με το δεδομένο ότι τα πιστωτικά ιδρύματα αρνούνται συστηματικά στον καταναλωτή το δικαίωμα ουσιαστικής μελέτης και κατανόησης των υπό υπογραφή τραπεζικών συμβάσεων οιασδήποτε φύσεως, καθώς σε οποιοδήποτε αίτημα καταναλωτή να λάβει πριν την υπογραφή σχέδιο σύμβασης έξω από το τραπεζικό υποκατάστημα η απάντηση είναι αρνητική και με το δεδομένο ότι είναι αδύνατον να μελετηθούν σύνθετοι χρηματοοικονομικοί και νομικοί όροι πολλών σελίδων με σημαντικές έννομες συνέπειες αποκλειστικά και μόνον την ώρα που καλείται ο καταναλωτής να υπογράψει, το αποτέλεσμα είναι η ελλιπής σε κάθε περίπτωση ενημέρωσή του καθώς οι όροι αυτοί είναι προδιατυπωμένοι, μη διαπραγματεύσιμοι και πολλές φορές ασαφείς.

Η πλημμελής προσυμβατική ενημέρωση αποτελεί έναν από τους κύριους παράγοντες που οδήγησαν τόσο τους πρωτοφειλέτες όσο και κυρίως τους εγγυητές στη δυσμενή οικονομική κατάσταση της υπερχρέωσης που βιώνουν σήμερα.